KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Saturday, May 21, 2011

kejadian tanah runtuh di rumah anak yatim AL-TAKWA



KAJANG: "Saya dengar bunyi dentuman kuat, tiba-tiba tanah kejar saya," kata Ketua Warden Rumah Anak Yatim Al-Takwa, FELCRA Semungkis, Mohamad Hambali Ismail, 34, ketika ditemuramah wartawan Berita Harian Online, sebentar tadi.

Katanya, ketika kejadian 2.15 petang itu, seramai 23 penghuni sedang membuat persiapan untuk menyambut ketibaan rombongan FINAS yang dijadualkan makan tengah dan beramah mesra dengan anak yatim.
"Ketika sedang sibuk membuat persiapan, saya terdengar dentuman kuat. Saya tidak dapat berbuat apa-apa dan terpaksa lari menyelamatkan diri," katanya. 

KAJANG: "Saya dengar bunyi dentuman kuat, tiba-tiba tanah kejar saya," kata Ketua Warden Rumah Anak Yatim Al-Takwa, FELCRA Semungkis, Mohamad Hambali Ismail, 34, ketika ditemuramah wartawan Berita Harian Online, sebentar tadi.

Katanya, ketika kejadian 2.15 petang itu, seramai 23 penghuni sedang membuat persiapan untuk menyambut ketibaan rombongan FINAS yang dijadualkan makan tengah dan beramah mesra dengan anak yatim.
"Ketika sedang sibuk membuat persiapan, saya terdengar dentuman kuat. Saya tidak dapat berbuat apa-apa dan terpaksa lari menyelamatkan diri," katanya.
Beliau berkata, sementara menunggu rombongan FINAS, anak yatim terbabit sebahagiannya berlatih kompang dan nasyid.

Ketika kejadian, 23 orang berada di bawah khemah untuk majlis makan tengah hari itu.

Rumah anak yatim berkenaan mempunyai 34 penghuni, semuanya lelaki.

Setakat ini, dua penghuni maut dan enam pula cedera parah.
Sementara itu, seorang penghuni rumah anak yatim berkenaan, Mohd Faizal Isni, 17, berkata, ketika kejadian dia ke tandas dan tiba-tiba kejadian berkenaan berlaku.

"Saya nampak kawan-kawan yang berada bawah khemah sudah tertimbus, cuma nampak tangan dan kepala mereka. Semuanya terkambus.

"Masa yang sama, ketika saya menoleh ke belakang ternampak tanah runtuh seperti mengejar saya," katanya.

SUMBER : BERITA HARIAN ONLINE

lebih kurang jam 7.00 ptg, bee buka FB..terbaca status seorang kawan merangkap suami kakak angkat sy bgth pasal kejadian tanah runtuh ni..saya pun trus search via google dn dpt berita ni..mlm ni nk tgk buletin utama plak untuk tahu berita seterusnya..sedih dan kasihan biler kejadian ni berlaku ke atas anak yatim. semoga mereka semua selamat hendaknya..
menurut sumber ketika kejadian anak2 yatim tersebut sedang membuat persiapan menyambut kehadiran warga FINAS...

buat semua blogger, marila kita sama2 mendoakan yg terbaik buat mereka semua...amin.

Friday, May 20, 2011

antara saya dan amani

citer ni sekadar selingan...antara saya dan amani di keheningan hari..cewah ayat....

amani : amani sayang mama....

mama : mama pun sayang amani. amani, nanti biler dh besar amani nk duk ngn mama ker atau amani nk duk   sensorang???

amani : nk duk ngn mamalah...

mama : nanti kalau amani kawen amani nk duk ngn mama ker nk duk ngan suami amani?

amani : amani nk kawen ngn azam...

mama : yerla mama tahu..amani nk duk ngn mama ker atau nk duk ngn azam?

amani : nk duk ngn Azam la..

mama: abis mama? mama duk sensorang?

amani : eh tak la..mama duk jerla ngn papa....amani duduk ngn azam..mama kawenla ngn papa tu....

 amani si budak bertuah...



nota : budak2 zaman sekarang berbeza sgguh ngn bebudak zaman dulu.umur 3 tahun dh pandai ckp soal kawen, siap tak nk duk ngn mama tu. punyerla takut mama kaco daun...

TAHNIAH buat Khairul Fahmi dan Aimie Harmelia....

 sejuta TAHNIAH diucapkan kepada penjaga gol skuad kebangsaan iaitu khairul fahmi che mat kerana telah selamat melangsungkan pertunangan dengan kekasih hati beliau dengan blogger terkenal iaitu aimie harmelia @ jejari runcing...
bee suka sgt baca blog jejari runcing sbb citer percintaan mereka fresh dtg dr sumber tuan empunya diri..
semoga pertunangan mereka berkekalan sehingga ke jinjang pelamin...
mereka saya tgk adalah pasangan muda yg matang dan tahu apa yg mereka mahu dlm hidup...
dalam entry ni bee ada pinjam sket gambar dr blog jejari runcing...(pinjam yer elia..heheh)
untuk lebihh byk gambar, terjah sendiri blog elia di (http://jejariruncing.blogspot.com)
sila lah terjah blog elia ni untuk mendapatkan kisah pertunangan mereka yg sahih berbanding baca dr sumber yg lain ...

 suka sgt design kek ni...
dan yg paling bee suka adalah design kek ni..sweetttttt sesangat....kalu dpt mkn mouse dia pun jd la..hehehe

ok kwn2 semua, jgn lupa terjah blog elia. ....tahniah sekali lg ...




Wednesday, May 18, 2011

Babytv untuk amani

sekarang papa ngan amani tengah layan Babytv. sgt attractive untuk babies n toddlers..tp amani nampak tak brapa berminat berbanding papa dia...tp bagi saya sgt bagus untuk perkembangan minda anak-anak..parent boleh ajar trus melalui tv..singing together n learn together...boleh tengok menerusi channel 618 di Astro....

jom parents..kita layan sama2 dgn anak-anak....

Sunday, May 15, 2011

pagi sabtu yang nyaman.........

pagi sabtu di hujung minggu, kami bangun seawal pukul 7.00 pagi..pg sarapan jap dekat taman shahzan. cadang nk pg kemira, tp papa amani takut tak sempat bcoz dia kena kerja lagi pagi tu..hmmm...kerja lagi...

lepas breakfast, hantar papa amani pg kerja lpas tu balik rumah. amani asyik menangis dlm kereta nk ikut papa pg kerja. yerla papa br balik dr sabah jumaat malam, sabtu pg dh kena kerja lg..mau nya amani tak nangis. amani ckp tak nk balik rumah. so sy bawak dia pg taman bandar main kat taman u hiburkan hati dia..seronok bukan main sampai tak nak balik...

pukul 8.00 pagi, sampai taman bandar...
main buaian
naik tangga nk main gelongsor yg bertutup...dia tak tau yg gelongsor tu tinggi..kuar jer dr gelongsor muka dh pucat..mungkin dia pk 'kenapa lama sgt nk sampai ke bawah ni'
hehehe..cuakla tu...dhla gelongsor berterowong, dia plak penakut...


tah knapala payah bebeno nk pandang kamera bila nk amik gambar...
mmg sgt happy pagi tu..badan pun rasa cergas jek..kalu ikut hati nk jugak saya exercise kat situ sbb byk kemudahan senaman yg disediakan..tp kang, duk bersenam, anak plak tah kemana2..bahaya tu..so ku pendamkan hasrat hati...

Sunday, May 8, 2011

ahad yg bosan

sepertimana tajuk di atas, mcm tu la apa yg sy nk citer..mmg bosan sesangat. rasa sunyi dan bermacam2 rasa ada....selalunya kalu ditinggalkan saya tak rasa sunyi dan bosan sgt. tp ntah kenapa, kali ni bosan dan sunyi tahap gaban. saya pandang muka amani, amani pandang muka saya. saya marah dia, dia nangis, sy cium dia, dia cium saya balik, sy puji dia , dia puji saya balik...mcm tu la...
moralnya...biler la dapat spend time lama sket dgn encik suami ni..asyik outstaion jer...nasib badanla kan????
dahla tak de kawan nk hanging out together...lg la bosan....

Saturday, May 7, 2011

hari ibu...

selamat hari ibu diucapkan buat semua ibu2 di seluruh malaysia....semoga kita bisa menjadi ibu yg terbaik buat anak2 kita....
teringat zaman kanak-kanak semasa masih di bawah perhatian mama. walau pun hanya sementara merasa kasih sayang seorang mama, namun ia cukup membuatkan saya ingat akan kasih sayang beliau sampai biler2..cara didikan beliau yg masih sy ingat, sy praktikkan buat amani selagi saya mampu...semoga saya boleh menjadi seperti mama.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails