KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Friday, December 28, 2012

my breastfeed journey 2

hahahahah...
nak sambung citer yg hari tu...
giler lama tangguh..
nak wat camno den bz...
ni br abis exam so agak bertenang sketlah...
berbalik pd citer hari tu, bee amik supplement shaklee...
sejak amik suplement ni, baby IS sgt jarang kembung. sangat jarang.tido lena. sbbnya supplement ni buat susu bee jadi pekat. so bila pekat baby cepat kenyang dan susah nk kembung. 

kita cuba letakkan diri kita sendiri. kalu kita lapar kita pg minum air. kenyang tak? kalu kita minum milo ker horlicks ker...mesti perut kita agak kenyang dan kemas kan?
sama juga mcm bby. kalu susu cair mcm minum air jerlah dia. asyik lapar jer. lama2 leh kembung.
kalu dh kenyang tu payah sket dia nak kembung. betul tak?
masa permulaan hari tu bee amik trial set EU-FOUR:
dia ada :
VITA-LEA
VITAMIN C
B-COMPLEX
DAN OSTEMATRIX (kalsium)

plus susu bee pun makin banyak sejak amik supleement ni. tp dgn syarat kita kena banyak minum air yer. sehari bee amik lebih kurang 5-6 liter sehari. kat ofis sajer dh abis 3 liter.
ada yg kata produk ni kurang berkesan terhadap diri mereka. kalu anda tidak minum air yang banyak mmg anda takkan rasa perubahan tu.
dan ni adalah pencapaian tertinggi bee sejak amik set eu-four tu. 8 oz dalam satu sesi.
happy sesangat...
dan sekarang bee amik full set. tak pakai trial dh. bee tambah lg ngan ALFALFA dan ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP). makin meriah susu. skrang ni kalu nk dapat kan 3 oz satu sesi mcm pejam mata jer. dulu nk dapatkan 2 oz tu bee kena amik masa 1 jam tahu tak nk mengepam....skang ni 2 oz tu 3-5 minit jer...heheheh

dan ni pencapaian tertinggi sejak amik ESP dan ALFALFA...10 OZ...walaupun tak sebanyak setengah-setengah org di luar sana. tp bee ttp bersyukur kerana masih ada rezeki u iskandar. walaupun tak leh nk simpan stok banyak dalam peti, tp setakat ni keperluan susu cukup u iskandar. alhamdulillah.

tp kena ingat jugak. u maintaian susu banyak tak semestinya kita kena bergantung 100 peratus ke atas produk ni. biler terlalu bergantung, kita akan kecewa bila kita tak dpt jumlah susu sepertimana yg kita nk.
apa yang penting jgn skip pump..
kat ofis kalu boleh pump setiap 2-3 jam
minum air banyak
jgn skip meal utama...iaitu sarapan, lunch dan diner.
makan kena seimbang dan berkhasiat.
malam2 kalu rajin buat power pumping....
doa dan istiqamah....

3 comments:

  1. Tahniah bee..
    Wah susu meriah ye..
    Syukur lah rezeki baby kan :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah berkat usaha ibu n pengambilan shaklee kn..best kn shaklee ni...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails