Pages

KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, December 1, 2009

'aku betul'

di sini...
aku mengenal erti hidup..
mengenali kecantikan yg hanya pada luaran tp di dasarnya hanya tuhan yang tahu..

di sini..
aku mengenali manusia yang hanya suka melihat kotor di badan orang lain..
aku mengenali manusia yang berfikiran kolot..
mengenali manusia yang hanya pandai membuat konklusi sendiri..
mengenali manusia yang hanya menegakkan pendirian bahawa 'aku  betul'...

tp sebenarnya itulah insan yang bernama manusia,
sudah lumrah alam,
apabila masing-masing ingin menegakkan pendirian 'aku betul'
di situlah terjadinya pergaduhan,iri hati dan fitnah,
tanpa mereka sedar bahawa sebenarnya mereka turut mengata diri sendiri...
menuding jari telunjuk pada orang lain sedangkan tiga jari yang lain menuding ke arah diri sendiri...

di sini,
aku percaya pada hukum karma,
kerana ALLAH pernah berfirman
'perbuatan yang baik akan dibalas dengan baik,yang jahat dibalas jahat'
jadi aku selalu berkata dalam hati,bermotivasi sendiri...
kalau aku rasa diri dianiaya..mungkin aku pernah menganiaya orang tanpa aku SEDAR....

buat aku berfikir.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails