Pages

KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, April 2, 2009

saat yg ku tunggu sudah tiba....

kalau tgk topic kat atas apa la saat yg aku tunggu tu ye?adakah tunggu DUKE balik dr outstation?tidak..tidak...lambat lg dia balik.penantian aku selama 4 bulan akhirnya berakhir pada tarikh keramat 1 APRIL 2009 apabila puteri kesayanganku telah mula mengatur langkahnya yang pertama tanpa bantuanku atau tanpa bantuan sesiapa pun...peristiwa berlaku di rumah FIZA (adikku yg practical ditempat kerjaku).masa tu aku hantar dia balik umah selepas 2 mlm dia bermalam di rumahku.tgh lepak2 kat umah dia tiba2 anak ku berdiri dan mula mengatur langkah.mula sekadar setapak dua tapak.duduk,main.pastu bgn dan atur langkah lg.sehinggalah langkah yg paling byk yg diaturkan sebanyak sembilan langkah.bestnya rasa.smlm hanya tuhan yg tahu apa yg aku rasa.

namun kegembiraan yg datang diganggu oleh lg satu fenomena yg paling aku tak suka dan paling membimbangkan aku apabila dlm pkl 4 pg td SYIRA diserang demam panas lg.aku mcm biasa lap badan dia u turunkan suhu dan menampal kool fever.dan pg td bila aku angkat dia waktu nk pg kerja,muka dia agak pucat.tuhan sj yg tahu apa perasaan aku ketika itu.u pertama kalinya dia tidur dipangkuanku sambil aku memandu.

sesampai aku di ofis,mcm biasa rutinku akan ke cafe u beli air panas u bancuh kopi.waktu nk amik duit dlm beg,aku tgk hp ku mcm lain mcm.bila aku kuarkan 'oh..shit..'ayat tu yg terpacul dr mulutku.(betapa dajalnya mulut ni)apa yg terjadi?skrin hp ku retak n cannot function as usual.bila kak julie try test call pun tak dpt.bagaimana ia berlaku?ceritanya bila aku antar syira pg td,aku terlupa yg aku sangkut beg kecik aku tu yg berisi hp n duit kat pintu kereta.so masa aku p antar syira,aku p tutup pintu keta.so korang dpt bayangkan tak mcm mana keadaan hp aku yg dlm bag apabila terhantuk kat pintu keta.sadisnya...thats why la skrin hp aku tu leh pecah.sekali tgk mcm aku dpat screen saver baru je coz gaya retaknya tu mcm pelepah pokok kelapa.huaaaaaaaa..........then i called my hubby nk inform apa yg berlaku.
here,our conversation..

aku : abg....
DUKE : abg dlm flight ni..
aku : abg,nk bgth ni fon org rosak ni
DUKE : OK...

ok je?aduh sei...yerla aku phm coz dia duk dlm kapal torbang.mana boleh on fon kan sepatutnya.takpela abg.pandai2 la abg contact sy nanti.

aku tau topic kat atas mcm kureng sesuai dgn apa yg berlaku kat aku.2 insiden yg berlaku bukanla saat yg ku tunggu.tp peristiwa syira berjalan mmg tak kan ku lupa....

1 comment:

  1. eyh2..
    aku ciplak dr blog ko??
    mne ade..
    skrg2nye aku wat gak edit2..
    kasi cirah chumel cket..hehehe..
    ko ape cter skrg??
    hrp all ur fmily cht walafiat..
    kim slm smua.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails