Pages

KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, July 23, 2009

TAMAN TAMADUN ISLAM

12.07.09 baru ni.. aku ngan family + tok chu syirah pergi kuala terengganu ( cam balik kg ler)... aku kene gi sekolah lama aku... nak amik sijil spm ngan surat berhenti sekolah... punyer la lama dah tak masuk sekolah... nampak perubahan yang amat ketara tau...kalau ikutkan hati malas dah nak amik sijil spm tu.. tapi disebabkan benda alah tu benda penting untuk aku gunakan.. so terpaksa lah pegi gak... laki aku pepagi lagi dah ready nak pergi sebab ustaz pun nak berkonvoi samer.... ustaz nak amik jubah konvo kat umt.. konvo gak boss aku nie... TAHNIAH BOSS... Bila boss dah grad, maknanya dah tentu dapat gaji baru.. tak paham paham lagi ker bos.. bile nak raikan gaji baru nie?hehe...
tapi kesian tgk syirah... dah masa tu tak berapa sihat.... asyik "atik yut" je... so perjalanan sedikit terganggu la.. maner leh bawak laju... nanti syirah tak lena tidur!! kata papa dier...
aku sampai jer kat sekolah... kene proses syirah lagi.... asyik "yark jer"... tak lama lepas tu.. thiyah pun sampai... kebetulan dier balik dari bandung... ajak la teman aku skali.
tensen kejap aku bila tukang buat surat berhenti boleh gi minum lak.. so tergendala la surat berhenti tu.... akak kerani tu mintak amik petang plak... mujur akak kerani tu baik...
tanpa melengahkan masa... aku pun terus gi kat pasar payang.. ustaz pun nak gi saner gak... tak tau nak beli aper... tok chu syirah jer yang sakan shopping... duke cam bese ler... beli cenderamata dari terengganu... sementara aku teman tok chu syirah shopping, duke ngan syirah gi outting kat tempat lain.. jeles lak aku tgk dua beranak nie asyik bergambar jer...

nie kat pasar payang yang baru...posing yang pertama
dah amik gambar ke belum papa?
maner mama nie? dah bosan nie

destinasi seterusnya kami gi ke taman tamadun islam.... mmg best pergi sini... banyak tempat yang menarik kat sini... siap dapat passport lagi...
masjid kristal ( lokasi pertama)
nie kat dalam taman tamadun islam

anak saper nie jalan sambil makan?

yummii!





sessi bergambar di Taj Mahal


antara gambar² masjid yang mmg lawa

masjid kul sharif, kazan, Russia

Masjid Suleyman, Turkey

The palace of Al-Hambra, Granada, Spain

Masjid Nabawi, Madinah, Arab Saudi

Taj mahal, Agra, India

Al-Haram Mosque, Mekah

nie pun tak sempat tengok semua masjid sebab nak kene gi sekolah semula...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails