KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Friday, August 13, 2010

hari ke 2 ramadhan

smlm adalah hari kedua berbuka puasa dan saya mcm bese masak seperti thn2 yang lepas..smlm tanya suami nk mkn apa?dia jwb nk mkn gulai ayam...dan saya terfikir nak masak pakai resipi ibu mertua yang mana saya tak pnah cuba walau sekali even kawen hampir empat tahun..atas alasan tak brani n takut tak jadi..tp smlm saya tetiba ada kekuatan dan trus rasa nk masak gulai itu cara mak mertua..dan hasilnya menjadi...alhamdulillah.suami pun ckp sedap...hasilnya seperti di bawah... 

itu bukan tangan saya tapi tangan amani..sibuk nk buat pose dgn gulai ayam tuh...sblm masak ada plak dugaan lain..saya br nak naik stim masak..gas plak habis..nasib baik kedai tak tutup lagi...smpatla suami pg beli gas...(kedai yg jual gas tu bese ttp awal sbb nk berbuka)
sayur kailan ikan masin.masak sendiri jugak.
cekodok pisang buatan suami..sedap...
dan ini adalah lauk tapau...ayam percik.sgt sedap..tiap2 tahun mesti beli..walaupun sekali..tetap akan beli..mulanya tak nk pg bazar smlm,tp sbb member saya yg sorang tu sebut ayam percik kakak dia,sy terus terliur.nasib baik suami sporting bawak kan pg bazar...tauhu sumbat yg kat belakang tu pilihan suami dan tauhu inti ikan(yg saiz kecik) tu pilihan saya...

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails