Pages

KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, August 25, 2010

ramadhan 7

ramadhan 7
nampak sangat dah lama saya tak update blog..walaupun dh lama(tak la lama sgt..seminggu jek..)saya nk upload jugak sbb dh tangkap gambar....acara masak2 mcm biasa...tp pada hari tersebur rasa dalam hati berbunga sbb suami turun padang sekali..tolong masak sayur.....sedap plak tuh....hasilnya seperti di bawah....
:
:

ini sotong saya masak sendiri guna my own resipi..ibaratnya resipi ini saya cipta sendiri..suami cakap best...(kembang jap)dia tak ckp masa makan tp dh dua tiga hari dh masak baru cakap...boleh gtew?
nama masakan ni saya tak de nama lagi..sesaper yg rajin boleh suggest..hehehehe
resepi nya ada unsur paste asam jawa dan sos tiram...bawang tu tak leh missla...mana sedap masak kalu tak dak bawang....
cekodok udang beli kat simpang jalan depan taman perumahan..sedap sgt..sbb cekodok dia tak diperam minyak..selalu kalu cekodok mesti biler nk makan tu kita leh perah dulu minyak dia sampai minyak yg dh sudah kena perah tu leh buat goreng telur dadar plak...sesaper rasa nk cuba boleh pg ke kg padang.kanopi dia didirikan bawah pokok sebelah kedai gunting rambut DO RE MI...
tepung bungkus dia pun sedap....

p/s:alamak! ada kawan mintak resepi gulai ayam ari tu...malu la nk cakap..nant i call u yer...sbb kena pakai satu rempah.rempah tu mak mertua i je yg pandai buat..kitaorang anak menantu hanya cilok sahaja biler balik kg..boleh gtew?

1 comment:

  1. kedek la yu ..i nak p jauh ni bak la skti rempah tu ..ahaks

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails