KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Thursday, August 20, 2009

GULA OH GULA

lpas jek pg kawin umah fiza kami semua lepak kat umah abg mie(bos kitaorg dulu).yerla bukan selalu dpt moment mcm tu.bukan semua dpt kumpul reramai mcm tu.tgh sedap lepak bercerita,makcik aku yg duk kt dengkil pun tpon.antara perbualannya :

makcik: dikyah,(nama panggilan aku o family) mu lambat lg ker nok balik?
aku : bakpenye?(kenapanya)
makcik:nanti mu balik tolong beli gula.nok buat samba nasi ayam ni.gula tak dok doh.puas aku cr area dengkil sume tak dok gula.mu tolong beli eh.balik cepat siket.
aku :ok

p/s:perbualan dlm bahasa trg okeh

aku mmg tau yg diaorg akan buat nasi ayam.so aku amik keputusan u balik memandangkan aku pun dah lama kuar.sian gak kat syira kat umah.aku cr kat kedai umah abg mie tak de,aku p desa pinggiran putra(area umah makcik aku yg dulu) jumpa kedai mamak.aku pun masuk tanya.

aku : helo macha,gula ada?
macha : ada..ada..belakang sana..

aku pun p la kat blakang.tp aku tak jumpa pun gula.gula ising adalah.dlm ati aku ckp,'apa macha ni,gula ising plak kasi kat aku.

aku : macha,mana ada.sy mau gula pasir la bukan gula ising.
macha: ada..ada...(dia pun p blakang tmpat aku pg td.dia selak peket susu dumex yg mcm anak aku minum,dia capai gula kat blakang.masyaaallah macha ni sorok upanya.yerla stok terhad kan?aku phmla.

macha:ini dia gula
aku : hmmmmm..macha boleh beli dua ka?
macha: mau dua?boleh...boleh...

fuhh..nasib baik boleh beli dua.aku sengaja beli dua u memudahkan makcik aku simpan stok di umah dia.itula kisah gula yg aku nk citerkan.mcm2 hal sekarang sejak ekonomi tak memberangsangkan ni....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails