KLIK IKLAN DI SINI

Followers

Wednesday, February 18, 2009

syira..oh..syira

Entry kali ni sj aku catatkan perkembangan anak aku supaya aku dpt bc sampai bila2..



1)Syira sekarang dh pandai ckp sikit2.alah setakat papa..mama..pastu yg aku suka bila dia sebut helo...bila dia sebut perkataan tu yg keluar hanyala..'lo..lo...' sambil tekap fon kat telinga dia.



2)pastu dia dh boleh salam cium tangan org.boleh buat aksi bye-bye..kali kiss pipi org kita kena sua pipi kita dulu br dia cium.kadang2 menjawab dlm bahasa dia.aku pn tak phm bhasa dia ni..besela tu



3)favourite kuih dia adalah goreng pisang.tiap2 petang mmg kami suka beli goreng pisang kat kedai makcik tu.kira kami ni dh jd pelanggan tetap makcik tu la.syira dh tau kalu ayah dia pg beli n msk keta bwk beg plastik,dia dh tau itu adala goreng pisang.apalagi merengek la dia nk.boleh dikatakan 3-5 biji adalah u dia shja.



4)berjaln?belum lg.perkara inilah yg aku nampak benda yg paling 'rajin' sekali u dia lakukan.sekarang tgh proses nk ajar dia berjalan.bukan senang nk didik budak yg 'rajin' berjalan ni.kesabaran yg tinggi amat diperlukan.



aku tak tau napa gambar ni muka dia serabai sgt.br pas bgn tido agaknya....
this pic was taken at TC.malam tu kami ke TC dgn atuk syira(abg iwan) n aunty dia (kak zetty).masa ni dh ngantuk agaknya dia.tgkla muka tu.tp aku tau ada sesuatu yg menarik perhatian dia sambil org amik gambar pn tak sedar...





terserlah muka ngantuk dia...rileks ye syg.mama nk release tension jap


satu lg perangai dia suka tgk tv n iklan.drama kesukaan dia ialah RONA RONI MAKARONI.(mama dia lgla suka tgk citer tu).iklan plak dia suka iklan bdk laki yg asyik bergaduh ngn bakteria ijau tu.aku lupala iklan susu apa.fernleaf kot.pendek citer ada iklan bdk kecik yg sebaya atau tua sikit dr dia,dia mmg suka.pastu dia suka dgr lagu doa syifa atau pun zikir2 yg dlm ATRO OASIS tu.alhamdulillah.sejuk perut aku mengandung..gambar kt atas tu gambar di atgk tv la tu..

pastu pantang jumpa benda sure nk msk mulut.besela bdk2.majoriti mcm tu...

ni gambar pas shopping.muka mcm penat.mcmla dia yg angkat barang.kui3x.padahal shopping semua barang dia.tgkla pampers pet pet kat belakang tu.

ni pun tgh tgk tv.khushuk tak ingat.kartun yg dia suka ialah upin dan ipin.
gambar ni agak kelabu coz waktu ni tgh balckout.dia ni tak kira gelap atau cerah,aktiviti tetap berjalan.aku tak tau apa yg dia discover waktu ni.gamabr ni di tangkap pakai hp br papa dia.hp lama dh rosak coz syira nyer kerja.ni kira gambar first la yg ditangkap pakai hp br.hp lama kini milik syira yg abadi.untung dak zmn sekarang.baby lg dh ada hp.
tak lama lg bday syira.ingat nk bwk dia tgk wayang citer upin n ipin.ok ke tak.sesuai ke?








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails